ľsko, s odbočením na ČR, na juhu na Maďarsko a Rakúsko.
KYSUCKÉ NOVÉ MESTO. Výstavbu 13,5-kilometrového úseku diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala, ktorej súčasťou bude 7,5-kilometrový tunel Višňové, a úseku D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno v dĺžke 4,25 kilometra oficiálne odštartovali 17. júna.
Po vybudovaní D1 Lietavská Lúčka – Višňové - Dubná Skala sa motoristi vyhnú zápcham na ceste I/18 pod hradom Strečno. Cesta zo Žiliny do Martina sa skráti približne o 15 minút. Žilinčanom diaľnica pomôže s odbremenením dopravy v jej mestských a prímestských častiach.
Odľahčí dopravu na cestách I/11 a I/18
Dokončený úsek diaľnice D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno výrazne odľahčí dopravu v meste pod Dubňom, predovšetkým na cestách I/11 a I/18. Odklonením dopravy dôjde k zvýšeniu plynulosti a rýchlosti prejazdov v smere sever – juh pre medzinárodnú a vnútroštátnu dopravu.
„Vybudovanie časti diaľnice D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno je ďalším krokom k prepojeniu Slovenska s Poľskom. Úsek je súčasťou dôležitého diaľničného ťahu D1,D3 v trase Bratislava – Trenčín – Žilina – Skalité s napojením na Poľsko, s odbočením na Českú republiku a na juhu na Maďarsko a Rakúsko. Nová diaľnica bude mať vplyv aj na ekonomický rozvoj kysuckého regiónu. Kysuce budú môcť vďaka novopostavenej diaľnici ľahšie rozvíjať cestovný ruch, zvyšovať zamestnanosť, ale aj lákať nových investorov,“ povedal hovorca NDS Michal Fúrik.
Jazda najdlhším diaľničným tunelom
Na trase diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala bude 7 mostov a 900 metrov protihlukových stien. Súčasťou je najdlhší diaľničný tunel na Slovensku, ktorý bude mať 7 460 metrov.
Úsek D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno bude estakádou premosťovať Hričovskú priehradu a vchádzať do 2,2 km dlhého tunela Považský Chlmec. Končí priamym napojením na nasledujúci úsek diaľnice D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto. Ide o ojedinelú stavbu, ktorej podstatnú časť tvoria mosty ponad priehradu a tunel.