Železničná stanica v Čadci sa veľkých úprav nedočká

S modernizáciou železničnej trate z Krásna nad Kysucou smerom k štátnej hranici s ČR a PR sa malo začať budúci rok, termín sa však posúva až na rok 2019. Najnovšie sa neuvažuje ani s tunelom.

S úpravami železničnej stanice v Čadci zatiaľ ŽSR nepočíta.S úpravami železničnej stanice v Čadci zatiaľ ŽSR nepočíta. (Zdroj: (ŽSR))

KRÁSNO NAD KYSUCOU. Dvadsaťkilometrový úsek zmodernizovanej trate medzi Žilinou a Krásnom nad Kysucou je funkčný od marca 2012. V smere do Čadce a k českej hranici mali práce pokračovať v roku 2013, vlani sa hovorilo o roku 2016, najnovšie chcú s nimi začať v roku 2019.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Pre uvedenú stavbu sa spracovala projektová dokumentácia pre stavebné povolenie. Vzhľadom na neúmerne vysoké náklady celej stavby ministerstvo dopravy v rámci schvaľovacieho konania odporučilo v úseku Krásno nad Kysucou – Čadca nahradiť tunelové riešenie optimalizáciou jestvujúcej trate. V súčasnosti prebieha diskusia o jej rozsahu. Čo sa týka úseku Čadca – štátna hranica SR/ČR prebieha inžinierska činnosť na zabezpečenie stavebného povolenia,“ informoval Ľubomír Mitas z komunikačného odboru ŽSR.

SkryťVypnúť reklamu

Keďže sa projektová dokumentácia pre stavebné povolenie v úseku Krásno nad Kysucou – Čadca bude prepracovávať, podľa jeho slov finančné náklady na stavbu, zdroj financovania a ani termín realizácie stavby ešte nie sú známe.

„Ministerstvo dopravy neplánuje začať s modernizáciou železničnej trate v budúcom roku. Spolu so ŽSR hľadá optimálne technické riešenie modernizácie spomínaného úseku tak, aby sa zvýšila rýchlosť na existujúcej trati, zároveň sa zachovala dopravná obslužnosť na minimálne existujúcich zastávkach. Technické riešenie a náklady naň zároveň musia byť prijateľné pre Európsku úniu, ktorá modernizáciu železničných koridorov financuje,“ povedal hovorca ministerstva Martin Kóňa. Predpokladaný začiatok modernizácie spomínaného úseku je rok 2019, ukončiť by sa mala v roku 2022. Kóňa dodal, že hľadajú riešenie, aby sa projekt mohol realizovať z eurofondov.

SkryťVypnúť reklamu

Mal byť najdlhší na Slovensku

Ešte v auguste 2012 sa začali v Krásne nad Kysucou prípravné práce na výstavbu železničného tunela, ktorý mal byť jeden z najdlhších na Slovensku. ŽSR ho plánovali viesť cez pohorie Javorníky, popod Gavlasovský kopec až do Horelice. V blízkosti osady U Gavlasov robili rožňavskí baníci prieskumnú štôlňu. Projekt hovoril o tom, že po modernizácii zostane funkčná aj pôvodná trať, ktorá mala slúžiť ako regionálna, rýchlotrať zasa mala viesť do tunela.

Keďže podľa doterajších vyjadrení sa napokon bude robiť mimotunelový variant, na trati sa oproti pôvodným zámerom pravdepodobne nedosiahne plánovaná rýchlosť.

Súčasťou modernizácie mal byť aj spomínaný jednokoľajný, dvojrúrový tunel, náklady naň odhadovali na približne 285 miliónov eur. V rámci modernizácie najskôr plánovali železnice postupovať podľa červeného variantu. Pri rozhodovaní, ktorá alternatíva zvíťazí, sa rozhodli navrhnúť trasu, ktorá mala spĺňať požiadavky v súlade s dohodami stanovenými pre PAN-európsky koridor Žilina - Zwardoň - Gdynia.

SkryťVypnúť reklamu

Rýchlosť navrhovanej modernizácie bola determinovaná rýchlosťou už zmodernizovaného úseku Žilina - Krásno nad Kysucou, ktorého záverečný úsek je upravený na rýchlosť 120 kilometrov za hodinu. Železničnú trať zo Žiliny do Čadce vybudovali pred vyše sto rokmi ako súčasť Košickobohumínskej magistrály. Jej stav nezodpovedal pred modernizáciou požiadavkám pre rýchlu, bezpečnú a konkurencieschopnú dopravu 21. storočia. Trať začalo v auguste 2008 modernizovať konzorcium firiem. Hodnota zákazky po verejnom obstarávaní bola vyše 153 miliónov eur, skutočná hodnota po ukončení stavebných prác bola nižšia o 6 miliónov eur.

Železničná stanica sa veľkých opráv nedočká

Kysuckí starostovia sa vlani na spoločnom rokovaní jednoznačne zhodli v tom, že železničná stanica v Čadci svojím vzhľadom nereprezentuje Kysuce, skôr naopak. „Úpravy interiéru v blízkej budúcnosti neplánujeme. Pôjde iba o také, ktoré sa týkajú dodržania štandardov staníc,“ informovala vtedy hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková. Paradoxne, zlepšenia sa nedočká ani pri spomínanej modernizácii trate Krásno nad Kysucou - hranica ČR/PR. S úpravami stanice sa podľa projektov uvažuje iba v nevyhnutnom rozsahu, potrebnom pre zabudovanie nových technológii pre železničnú infraštruktúru. Železničná stanica

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Deň narcisov už po piatykrát v dm
  2. Nissan Qashqai: Facelift prináša množstvo inovatívnych vylepšení
  3. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  4. Gymnazisti z Nového Mesta nad Váhom sa h3kovali
  5. Aj jedenáste ocenenie Slovak Superbrands Award putuje do dm
  6. Autocentrá AAA AUTO už za prvý štvrťrok predali 26 000 vozidiel
  7. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  8. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 837
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 455
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 919
  4. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 3 589
  5. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 136
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 896
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 371
  8. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte 1 873
  1. Jozef Varga: Krkavci / 60. /
  2. Michal Pavlík: Patrí k sebe šport a politika ?
  3. Peter Krivda Soliwarski: Túlačky CCXI - Daorson /BiH/
  4. Ondřej Havelka: Nazí adamité. Africké bohoslužby v rouše Evině
  5. Portu Fin Blog: Pri investovaní treba pamätať aj na poplatky, vedia si vypýtať tisíce eur
  6. Lucia Kleštincová: Prepíšme (inak dopredu istú) budúcnosť demokracie EÚ
  7. Viktor Pamula: Viceprimátor poslancom
  8. Danica Chames: Ako (ne)rozbehnúť malý online biznis
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 113 197
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 75 870
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 280
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 698
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 482
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 592
  7. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 17 162
  8. Leonard Malacký: Kam z Bratislavy - na trip do najkrajšej obce na Dunaji 10 725
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Ľudia neustále riskujú prechádzaním cez koľajisko.

Neraz pritom preliezajú bezpečnostné zábradlie.


Mladšie žiačky.

Volejbalistky odohrajú ešte dve kolá.


Dana Pavlíková
Umelec a výtvarník Lukáš Priečko.

Za každým obrazom Lukáša Priečka sú stovky hodín práce.


Vodič BMW prekročil rýchlosť.

Vodič prekročil povolenú rýchlosť dvojnásobne.


Najčítanejšie články MyRegiony.sk

  1. Jozef Varga: Krkavci / 60. /
  2. Michal Pavlík: Patrí k sebe šport a politika ?
  3. Peter Krivda Soliwarski: Túlačky CCXI - Daorson /BiH/
  4. Ondřej Havelka: Nazí adamité. Africké bohoslužby v rouše Evině
  5. Portu Fin Blog: Pri investovaní treba pamätať aj na poplatky, vedia si vypýtať tisíce eur
  6. Lucia Kleštincová: Prepíšme (inak dopredu istú) budúcnosť demokracie EÚ
  7. Viktor Pamula: Viceprimátor poslancom
  8. Danica Chames: Ako (ne)rozbehnúť malý online biznis
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 113 197
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 75 870
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 280
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 698
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 482
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 592
  7. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 17 162
  8. Leonard Malacký: Kam z Bratislavy - na trip do najkrajšej obce na Dunaji 10 725
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu